Социалната мрежа TikTok, собственост на ByteDance, си е поставила за цел да увеличи размера на своя американски бизнес с онлайн търговия десетократно до близо 17.5 млрд. долара тази година, твърдят източници на Bloomberg.
Така платформата ще се превърне в най-голямата заплаха за Amazon.
Целта за продадения обем стоки за 2024 г. през американската версия на TikTok Shop, която съчетава онлайн забавленията с импулсивните покупки, е обсъдена на вътрешни срещи през последните седмици. Тя все пак може да бъде променена в зависимост от това как върви бизнесът, допълват източници, пожелали да останат анонимни, защото нямат право да коментират публично въпроса.
Амбициозната цел на TikTok се сблъсква не само с Amazon, но и с други китайски играчи като Temu и Shein, които жънат големи успехи сред по-младите американски купувачи. За разлика от двата конкурентни дискаунтъра, TikTok разчита на обхвата си в социалните мрежи и на привлекателността на вирусното видео съдържание да задържа вниманието на купувачите.
Припомняме, че от лятото на 2023 г. в САЩ, Великобритания и Китай социалната мрежа пусна подобрена версия, в която потребителите могат да пазаруват, докато гледат клипове.
Миналата година TikTok беше напът да запише около 20 млрд. долара глобална брутна стойност на стоките, като Югоизточна Азия допринесе за по-голямата част от продажбите в платформата, обяви по-рано Bloomberg. Сега компанията се опитва да разшири продажбите си в САЩ и Латинска Америка, където планира да започне електронна търговия в следващите месеци, допълват двама източници, запознати с въпроса.
Спекулираните данни за продажбите на стоки в САЩ, представени от Bloomberg, са неточни", гласи изявление на TikTok.
ByteDance, която беше основана преди повече от десетилетие, се превърна в интернет лидер на стойност над 200 млрд. долара благодарение на разпространението на платформите за кратки видеа TikTok и Douyin.
TikTok Shop е един от най-бързо развиващите се сегменти на базираната в Пекин компания, която търси нови двигатели на растежа отвъд рекламата в социалните мрежи. Приходите на ByteDance скочиха с близо 30% през 2023 г. до над 110 млрд. долара, надхвърляйки очаквания растеж на далеч по-утвърдени конкурентни социални мрежи на Meta Platforms и Tencent Holdings.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини