Новини:
За Huawei санкциите нямат значение: доставките на най-новите AI-ускори... | По-бърз 5.5G интернет си пробива път в Китай... | Тайните на ацтекските „смъртоносни свирки“ – този звук предизвиква ужа... | Кои са най-продаваните смартфони в света... | Nvidia този път не успя да впечатли инвеститорите... | Отново? Отново! Apple планира да създаде собствен телевизор... | По-изгодно е да купите къща на цената на жилище... | Показаха ъпгрейд за удвояване на оперативната памет на Raspberry Pi 5 ... | Заведенията: Плащаме 200 млн. лв. повече данъци в сравнение с 2019 г.... | ЕС разследва картел в центровете за данни... | Под въпрос е качественият ремонт на общински училища ... | SK hynix стартира масовото производство на първата в света 321-слойна ... | „Търсенето надвишава предлагането“: Nvidia ускорява доставките на Blac... | Sony представя Alpha 1 II – флагмански фотоапарат с висока резолюция, ... | „Смарт Бизнес Софт“ слага край на хартията и безкрайните таблици... | Microsoft Teams ще може да превежда и дублира речта на събеседниците в... | INSAIT представи нов изкуствен интелект от последно поколение, създаде... | Nasdaq пуска търговия с опции за биткойн | Настъпва преломен момент за електромобилите... | Исторически пробив: По време на шестия си полет Starship за първи път ... | Криптопазарът наближава фазата на „еуфория“: какво да очакваме?... | Българският бизнес е основен двигател на икономическия растеж на стран... | MyPhoneExplorer 2.2 | Криптотрейдър спечели $15 млн за 2 дни | "Абсолютно е необичайно". Как институциите осигуриха централа на Пеевс... | „Главболгарстрой“ ще поддържа газопреносната мрежа от Стара Загора до ... | Сензация в науката: 200 неголеми телескопа до 10 години ще открият Дев... | Nvidia ще продаде ускорители Blackwell на стойност $5-13 милиарда през... | Всяка държава трябва да има стратегия за развитие на изкуствения интел... | Вторият по големина производител на графични карти в света бяга от Кит... | Математици разработиха предизвикателни задачи, за да тестват мисленето... | ИТ корпорация иска 70-часова работна седмица... | Радев отново сезира КС, за да си върне служебния кабинет... | Какво трябва да има в Европейската геотермална стратегия?... | Радмила Шекеринска от Северна Македония стана заместник генерален секр... | Интервю | Банките продават проблемните си заеми много по-рано и по-чес... | Китайските технологични гиганти са намерили нов начин да заобиколят за... | Как простата математика защитава интернет?... | Starlink участва в тестове на свръхзвукови и хиперзвукови самолети на ... | Японските власти: Включете потребителските имена и паролите си в своет... | Лаптоп за творчество и игри: MSI Stealth 16 AI Studio A1V... | Древните гени оживяват: учени създадоха нови мишки с помощта на ДНК от... | Първият по рода си кехлибар от Антарктида разкрива неочаквани тайни за... | Министърът на образованието и кметът на София ще открият международния... | България с нова кадастрално-административна и информационна система... | Роботизираният товарач Carter Pro може безопасно да взаимодейства със ... | Instagram премества избрани сторита на ново място в профила... | Процесорите за Sony PlayStation 6 ще се появят през 2026 година – AMD ... | Вълна от фалшиви линкове и подкаст епизоди заляха Amazon и Audible... | Технологични CEO-та: „Европа на първо място” срещу Тръмп... |
ПРЕДЛАГА | СДЕЛКИ | ТЪРСИ | КЛИЕНТИ
  Магазин 153м2 за продажба 210000 EUR   |   Склад 1152м2 под наем 3535 EUR   |   Склад 222м2 под наем 1124 EUR   |   Магазин 55м2 под наем 1600 EUR   |   Склад 350м2 под наем 1252 EUR   |   Склад 900м2 под наем 2300 EUR   |   Склад 380м2 под наем 2045 EUR   |   Магазин 1260м2 под наем5 EUR/м2   |   Склад 400м2 под наем 2045 EUR   |   Склад 800м2 под наем 4400 EUR   |   Склад 190м2 под наем 845 EUR   |   Парцел 5002м2 за продажба 350000 EUR   |   Склад 960м2 под наем 3580 EUR   |   Офис 100м2 под наем 740 EUR   |   Склад 390м2 под наем 1595 EUR   |   Склад 3141м2 под наем 12783 EUR   |   Склад 432м2 под наем 1325 EUR   |   Търговски обект 100м2 под наем 1390 EUR   |   Парцел 5438м2 за продажба 543800 EUR   |   Склад 576м2 под наем 2356 EUR   |   Склад 972м2 под наем 2982 EUR   |   Склад 300м2 под наем 1790 EUR   |   Склад 1300м2 за продажба 550000 EUR   |   Магазин 57м2 за продажба 235000 EUR   |   Склад 500м2 под наем 1750 EUR   |   Индустриален терен 55000м2 за продажба 6700000 EUR   |   Склад 559м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 450м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 1707м2 под наем6 EUR/м2   |   Магазин 118м2 за продажба 320000 EUR   |   Склад 473м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 660м2 под наем 3700 EUR   |   Склад 2174м2 под наем 5435 EUR   |   Склад 426м2 под наем6 EUR/м2   |   Парцел 3467м2 за продажба 430000 EUR   |   Магазин 190м2 под наем 950 EUR   |   Склад 680м2 под наем 1740 EUR   |   Магазин 160м2 под наем 1025 EUR   |   Магазин 126м2 за продажба 330000 EUR   |   Магазин 3724м2 за продажба 232000 EUR   |   Склад 720м2 под наем5 EUR/м2   |   Офис 360м2 за продажба 720000 EUR   |   Магазин 650м2 под наем 5200 EUR   |   Склад 740м2 под наем 3405 EUR   |   Офис 57м2 под наем 511 EUR   |   Склад 675м2 под наем6 EUR/м2   |   Парцел 729м2 за продажба 145800 EUR   |   Склад 350м2 за продажба 650000 EUR   |   Склад 362м2 под наем 1110 EUR   |   Склад 240м2 под наем 639 EUR   |
  Купува склад 200 - 600м2 Цена 250000 EUR   |   Купува склад 500 - 2000м2 Цена при запитване   |   Купува склад 800 - 1500м2 Наем при запитване   |   Купува работен цех 1000 м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува магазин 60 - 120м2 Цена 350000 EUR   |   Купува парцел 1500 - 5000м2 Цена 70 - 150 EUR   |   Купува парцел 10000 м2 Цена 60 - 150 EUR/м2   |   Купува магазин 20 - 300м2 Цена 500000 EUR   |   Купува склад 2000 - 3000м2 Наем при запитване   |   Купува склад 200 - 300м2 Цена при запитване   |   Купува работен цех 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 500 - 1000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува магазин 200 - 500м2 Наем при запитване   |   Купува склад 800 - 1500м2 Цена при запитване   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 350 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува магазин 180 - 350м2 Наем 3 - 5 EUR/м2   |   Купува магазин 80 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 1300 - 2000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува магазин 80 - 150м2 Наем при запитване   |   Купува склад 400 - 600м2 Наем при запитване   |   Купува парцел 2000 - 6000м2 Цена при запитване   |   Купува склад 450 - 800м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува бизнес площ 50 - 70м2 Цена при запитване   |

БДЖ вече има реален конкурент при превоза на пътници

Дата: 25.10.2023
Пловдивската транспортна компания "Пимк" получи лиценз за жп превоз на пътници от Изпълнителна агенция "Железопътна администрация". Дейността ще се извършва чрез "Пимк Рейл Експрес" ЕООД, която бе учредена и вписана в Търговския регистър през април тази година. Така държавното "БДЖ Пътнически превози" за първи път в историята има реален конкурент при превоза на пътници. Решението за издаването на лиценза е от 28 септември, като е подписано от транспортния министър Георги Гвоздейков на 4 октомври, става ясно от качения документ в сайта наагенция "Железопътна администрация". Защо е важно? Събитието е важно не само защото "Пимк" вече от години извършва превоз на товари и сега разширява дейността си с превоза на пътници, но и защото дълго време "БДЖ Пътнически превози" се ползваше с комфорта да е единственият жп превозвач на пътници в страната. Сега обаче пластовете се разместват и при обявяването на предстоящия договор с държавата БДЖ ще трябва да се бори с истинска конкуренция. Предвид обаче лошото финансово и материално състояние на държавното дружество, едва ли го очаква светло бъдеще. Издаването на лиценза идва на фона на очаквания нов подвижен състав, финансиран по Плана за възстановяване и устойчивост. Припомняме, че новите влакове и локомотиви ще се използват именно от оператора, който спечели договора с държавата, доказвайки устойчивост и рентабилност. В момента един от търговете е спрян, а за друг има подадена жалба от международна компания. Така освен за сърцата на пътниците, БДЖ ще трябва да се конкурира с "Пимк Рейл Експрес" и за подвижния състав за милиарди. Всичко ще зависи от начина, по който ще бъдат разделени лотовете в предстоящия договор за обществена услуга. Буреносни облаци за БДЖ? В подкаста на Economic.bg инж. Мартин Янев, зам.-председател на Клъстер Зелен транспорт, коментира, че БДЖ-ПП трябва да продължи да съществува независимо от новите оператори на пазара, тъй като държавното дружество е "регулатор на цената, а на качеството са частните." Само преди дни транспортният министър Гвоздейков заговори за увеличение на цените на билетите. Преди това той обяви спешно, че министерството се допитва до всички големи производители на влакове в Европа дали могат в най-кратки срокове да доставят подвижен състав за нуждите на БДЖ, извън този по ПВУ. За да започне модернизацията, Гвоздейков направи и ръководните смени по върховете на железниците. Припомняме, че според управленската програма на коалицията, съдбата на "БДЖ Пътнически превози" трябва да стане ясна до края на 2024 г., тъй като редовният кабинет планира да стартира процедурата по договора за превоз до март 2024 г. Има ли шанс БДЖ? Гвоздейков не е първият министър, който дава заявка, че иска да подобри състоянието на железниците. Преди него бившият транспортен министър от кабинета "Петков" Николай Събев имашеамбициозни планове за БДЖ-ПП. Той си постави за цел да го изкара на печалба и почти успя. Чрез счетоводни трикове той постигна положителен резултат за полугодието на 2022 г. Веднага след това обаче служебният кабинет изнесе информация, че дружествотоне е в добро състояние, нито във финансов, нито в материален план. Още по времето на Събев пък стана ясно, че това крие опасност БДЖ-ПП да се размине с чисто новия подвижен състав, финансиран по Плана за възстановяване и устойчивост. В последните дни на 48-ото Народно събрание двама депутати от БСП (Георги Свиленски и Борислав Гуцанов) и един депутат от "Възраждане" (Ивайло Чорбов)входираха решение, което щеше да задължи Министерство на транспортада предостави новите влакове и локомотиви директно на БДЖ-ПП. То бе отхвърлено, но отвори важна тема за съдбата на железниците, която обаче повече не е повдигана. Тогава бе очертан вариант, при който жп мрежата се разделя на отделни трасета и различни превозвачи обслужват различни линии. Така обаче най-вероятно частен превозвач ще спечели печелившите лотове, а губещите ще останат за БДЖ. Вторият вариант, който бе обсъждан, бе свързан с регламент на ЕС, който дава възможност, когато пробегът, който ще се изпълнява е по-малко от 23 млн. км, държавата директно да възложи дейностите на съответния превозвач без обществена поръчка и без конкурси. Депутатите обаче спореха дали въпросният регламент важи само при задействана дерогация, каквато България не е поискала. За последния вариант заговори и настоящият транспортен министър. Според експерти обаче този момент отдавна е изпуснат, тъй като страната ни е трябвало да поиска дерогацията още преди години. Ако все пак държавата реши по някакъв начин да наклони везните в полза на БДЖ-ПП, то може да последват санкции от ЕК, тъй като всякакви похвати може да се тълкуват като скрито субсидиране. прочети още

Източник: economic.bg

назад към списъка с новини

Top