Министърът на финансите Асен Василев създава работна група към ведомството си, която така да промени Закона за хазарта, че да ограничи рекламата в близост до училища, обществени сгради и "агресивно телевизионно съдържание". Мерки ще се разработват и срещу дейността на нелегалните сайтовете за хазартни игри и срещу възможностите за изпиране на пари чрез хазартна дейност, съобщават от пресцентъра на МФ.
Гореспоменатите мерки са били договорени днес, по време на среща на министъра на финансите с ръководството на Националната агенция за приходите (НАП) и представители на четирите най-големи организации на хазартната индустрия Българската асоциация на хазартните дейности, Сдружението на организаторите на хазартни игри и дейности, Асоциацията на игралната индустрия в България и Българската гейминг асоциация.
В срещата са участвали и представители на Българския спортен тотализатор (БСТ) и на Асоциацията на българските радио и телевизионни оператори.
В работната група ще участват представители на МФ, НАП, БСТ и четирите организации на игралната индустрия.
Василев посочи, че е необходима допълнителна регулация в сектора, но промените трябва да станат "в диалог с бранша". Представителите на игралната индустрия от своя страна са заявили, че вземат мерки за саморегулация в сектора, но "трябва тези регулации да се отразят в законови норми".
Припомняме, че в своя проект на бюджет за 2023 г. и данъчните закони към него служебният финансов министър Росица Велкова също предложи ограничаване на хазартната реклама, като се забрани обявяването на бонуси и награди. Именно това е една от "вратичките" в Закона, които позволяват широкомащабна реклама на хазарт, прикрита зад разрешението да се рекламират "наименованията и условията на игрите, включително награди, отстъпки, бонуси, коефициенти и безплатни залози, без участник/участници в хазартни игри, спечелили награди."
Новата коалиционна власт отхвърли предложенията на Велкова, а от своя страна хазартните оператори започнаха да слагат предупреждения, че хазартът води до пристрастяване, но не намалиха интензитета на рекламата.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини