Новини:
Изкуственият интелект на Google ще помни информация за вас... | Китай в опит да избегне търговски конфликт със САЩ... | Русия твърди, че Украйна е използвала ракети с голям обсег ATACMS срещ... | Бягство от скучните задачи: Microsoft стартира функцията Actions за св... | Захарова с остър коментар относно доставките на газ за OMV... | Куп изисквания на САЩ към Google | Кои са най-продаваните смартфони в света... | Българските потребители на Revolut гонят 1 милион... | Илон Мъск тайно е променил алгоритмите на X, за да даде приоритет на с... | Microsoft представи ускорителя AMD Instinct MI300C, специална версия н... | Evo: нов ИИ сглобява нови биосистеми от ДНК конструктор... | Гръцката PPC ще изгражда газови централи в Румъния... | Чистачката за мотоциклетна каска | Архивирайте данните си у дома: съветите на Samsung... | Sony представя Alpha 1 II – флагмански фотоапарат с висока резолюция, ... | LG представи геймърския QHD OLED монитор UltraGear 27GX790A с 480 Hz ч... | Бъдещето на концесиите на морските ни плажове... | Все по-близо до $100 хил: каква бариера премина биткойнът?... | Въвеждане на възобновяеми енергийни източници в бизнеса... | Canon MAXIFY GX7040: Вашият доверен помощник за безпроблемен печат и п... | Саботаж в Балтийско море: Скъсани кабели и нарастващо напрежение в Евр... | Първият по рода си кехлибар от Антарктида разкрива неочаквани тайни за... | Ефектът на Верлинде: защо гравитацията може да не е това, което изглеж... | Нискотарифна авиокомпания подаде молба за защита от фалит... | Онлайн пазаруването през ноември – обещания за изгодни оферти, но и по... | „Не за настолните компютри“: Intel не планира 3D V-Cache в процесорите... | България и Румъния ще влязат изцяло в Шенген през януари, каза румънс... | Моделът на климат от среден миоцен постави под въпрос бъдещето на засу... | Закуска в Лондон, обяд в Сидни: SpaceX съживява мечтата за свръхбързи ... | Ето кои са ключовите фактори за растежа на основните цифрови активи, с... | Математиката на светлината: физиците направиха подробен портрет на неу... | eMAG Black Friday 2024: Спестявания за над 29 милиона лева и 37% клиен... | Toshiba пусна на пазара настолен компютър с вграден матричен принтер, ... | Българският бизнес е основен двигател на икономическия растеж на стран... | ПП-ДБ оттеглят номинацията си за председател на Народното събрание... | DU Meter 8.10 | Илон Мъск потвърди: Starship може да замени самолета... | Учените разбраха кога Средиземно море може да изчезне... | Наливат 2 млрд. лева в земеделието догодина... | Free Audio Converter 5.1.7.000 | Германия с рекорден износ на оръжия | Mistral AI представи голяма актуализация на Le Chat – новите функции с... | Кодът срещу интуицията: защо компютрите никога няма да станат гении на... | Apple с атрактивно предложение към Индонезия, за да пусне в продажба i... | tbi bank отчете рекордна печалба от 38 млн. евро за деветмесечието на ... | Гигантът в дигитални услуги за хотели Quicktext стъпи на българския па... | Илон Мъск заведе дело срещу OpenAI и Microsoft, обвинявайки ги в моноп... | Изненада: китайските производители на памет пускат на пазара DDR4 паме... | Xiaomi представи 5000 mAh външна батерия с размера на кредитна карта... | Payhawk разширява платежните услуги с J.P. Morgan Payments... |
ПРЕДЛАГА | СДЕЛКИ | ТЪРСИ | КЛИЕНТИ
  Склад 390м2 под наем 1595 EUR   |   Търговски обект 100м2 под наем 1390 EUR   |   Магазин 185м2 за продажба 390000 EUR   |   Парцел 729м2 за продажба 145800 EUR   |   Склад 730м2 под наем 3640 EUR   |   Магазин 57м2 за продажба 235000 EUR   |   Склад 1300м2 за продажба 550000 EUR   |   Магазин 144м2 за продажба 360000 EUR   |   Склад 559м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 900м2 под наем 2300 EUR   |   Промишлена база 2320м2 за продажба 2750000 EUR   |   Склад 300м2 под наем 1790 EUR   |   Магазин 3724м2 за продажба 232000 EUR   |   Магазин 56м2 под наем 435 EUR   |   Склад 260м2 под наем 1125 EUR   |   Магазин 650м2 под наем 5200 EUR   |   Склад 270м2 под наем 800 EUR   |   Парцел 2846м2 за продажба 284600 EUR   |   Склад 1058м2 под наем 3174 EUR   |   Склад 576м2 под наем 2356 EUR   |   Търговски комплекс 420м2 под наем 2310 EUR   |   Склад 362м2 под наем 1110 EUR   |   Магазин 1260м2 под наем5 EUR/м2   |   Парцел 4000м2 за продажба при запитване   |   Склад 500м2 под наем 1750 EUR   |   Склад 675м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 114м2 под наем 350 EUR   |   Склад 800м2 под наем 4400 EUR   |   Склад 450м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 350м2 за продажба 650000 EUR   |   Склад 473м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 380м2 под наем 2045 EUR   |   Склад 240м2 под наем 639 EUR   |   Склад 426м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 520м2 под наем 2080 EUR   |   Индустриален терен 55000м2 за продажба 6700000 EUR   |   Магазин 163м2 под наем 3000 EUR   |   Склад 740м2 под наем 3405 EUR   |   Магазин 250м2 за продажба 1278 EUR   |   Склад 680м2 под наем 1740 EUR   |   Склад 864м2 под наем2650 EUR/м2   |   Склад 288м2 под наем 1325 EUR   |   Склад 432м2 под наем 1325 EUR   |   Склад 660м2 под наем 3700 EUR   |   Склад 972м2 под наем 2982 EUR   |   Склад 176м2 под наем 616 EUR   |   Склад 222м2 под наем 1124 EUR   |   Склад 640м2 под наем 2240 EUR   |   Магазин 120м2 под наем 895 EUR   |   Магазин 190м2 под наем 950 EUR   |
  Купува склад 200 - 600м2 Цена 250000 EUR   |   Купува магазин 20 - 300м2 Цена 500000 EUR   |   Купува склад 350 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува склад 200 - 300м2 Цена при запитване   |   Купува склад 500 - 1000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 400 - 600м2 Наем при запитване   |   Купува склад 2000 - 3000м2 Наем при запитване   |   Купува парцел 1500 - 5000м2 Цена 70 - 150 EUR   |   Купува склад 800 - 1500м2 Цена при запитване   |   Купува магазин 200 - 500м2 Наем при запитване   |   Купува магазин 80 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 500 - 2000м2 Цена при запитване   |   Купува парцел 10000 м2 Цена 60 - 150 EUR/м2   |   Купува склад 450 - 800м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува работен цех 1000 м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува склад 800 - 1500м2 Наем при запитване   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува магазин 80 - 150м2 Наем при запитване   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува магазин 60 - 120м2 Цена 350000 EUR   |   Купува работен цех 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува магазин 180 - 350м2 Наем 3 - 5 EUR/м2   |   Купува парцел 2000 - 6000м2 Цена при запитване   |   Купува бизнес площ 50 - 70м2 Цена при запитване   |   Купува склад 1300 - 2000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |

МФ очаква ръст от 1,8% и инфлация от 5,6%

Дата: 28.06.2023
Министерството на финансите публикува проектобюджета за годината. От него става ясно, че финансовият министър Асен Василев залага икономически растеж от 1,8%, а инфлацията да се понижи до 5,6 на сто. Прогнозата на финансовото министерство е за дефицит от 3%. Минималният размер на фискалния резерв към 31.12.2023 г. е предвиден да остане непроменен спрямо заложения в Закона за държавния бюджет на Република България за 2022 г. в размер на 4,5 млрд. лв. Въз основа на допусканията за периода 2023-2025 г. се предвижда максималният размер на държавния дълг към края на 2023 г. да не надвишава 40,6 млрд. лв., а в края на 2024 г. и 2025 г. да достигне съответно до 49,6 млрд. лв. и 59,5 млрд. лв. Съотношението на държавния дълг към БВП от 22,5% към края на 2021 г. намалява до 21,8% в края на 2022 г. и се очаква да достигне до 22,0% в края на 2023 г. В резултат на предвиденото значително увеличение на капиталовите разходи през 2024 г. и 2025 г., които достигат съответно 13,4 и 12,7 млрд. лв. (в сравнение с 5,6 млрд. лв. отчетени през 2022 г.), се очаква държавният дълг да достигне 25,1% в края на 2024 г. и 28,3% от БВП в края на 2025 г. Заложено е увеличение на приходите - като относителен дял от Брутния вътрешен продукт за 2023 г. те са 37,7 %. Спрямо внесения от служебното правителство проектобюджет- разходите са намалени общо с 3,6 милиарда лева до 37,1 % от БВП. През 2023 г. се очаква да постъпят 4,7 милиарда лева повече данъчни приходи. При приходите в настоящата прогноза се наблюдава ръст в номинално изражение за целия тригодишен период – 69 471,8 млн. лв. за 2023 г., 75 443,3 млн. лв. за 2024 г. и 77 798,9 млн. лв. за 2025 година. Като относителен дял от БВП за 2023 г. те са 37,7 %, за 2024 г. – 38,2 % и за 2025 г. – 37,0 %. Разходите за периода 2023-2025 г. като дял от БВП са съответно 74 051,8 млн. лв. (40,1%) през 2023 г., 82 783,9 млн. лв. (41,9%) през 2024 г. и 85 955,9 млн. лв. (40,9 %) през 2025 година. В средносрочен план разходите по КФП (без разходите, извършвани от сметки за средства от ЕС и по други международни програми и договори, приравнени към тях, вкл. свързаното с тях национално съфинансиране) са в рамките на 40 %-то правило по ЗПФ, като бележат спад от 37,1 % от БВП през 2023 г. до 35,9 % от БВП през 2025 година. Спрямо внесения от служебното правителство проектобюджет в НС, разходите за 2023 г. са намалени общо с 3,6 млрд. лв. по КФП. След детайлен преглед на отпадналите необходимости от разпоредителите на бюджет, заложените разходи за издръжка са намалени с 1,4 млрд. лв. Капиталовите разходи са прецизирани на принципа инвестиционната дейност да продължава, като проектите, които имат избрани изпълнители и започната дейност, се изпълняват по план, а тези, по които не се очаква да започнат дейности и разплащания до края на 2023 г., не са бюджетирани. Така капиталовата програма намалява с 1,9 млрд. лв., но въпреки това достига рекордното ниво от общо 8,2 млрд. лв. През периода 2023-2025 г. данъчната политика ще е ориентирана към подобряване на събираемостта на приходите, предотвратяването на възможности за укриване и невнасяне на данъци и осигуровки и намаляване на административната тежест и разходите за бизнеса и гражданите. През 2023 г. се очаква да постъпят 4,7 млрд. лв. повече данъчни приходи спрямо отчета за 2022 г., в т.ч. 1,7 млрд. лв. повече от ДДС. Запазва се действащото данъчно облекчение за предоставяне на социални разходи в размер до 200 лв. месечно на наетите лица под формата на ваучери за храна, като се предвижда общата годишна квота за предоставяне на ваучери за храна да бъде увеличена от 1 млрд. лв. на 1,4 млрд. лв. Предлага се въвеждането на електронни ваучери за храна от 1 януари 2024 г., като по този начин ще се постигне намаляване на административната тежест чрез дигитализация и ще се осигури по-конкурентна среда за всички лица, участващи в схемата за данъчното облекчение – оператори на ваучери за храна, работодатели, наети лица и други. Предвижда се шестмесечен преходен период, през който да функционират както ваучерите за храна на хартиен носител, така и електронните ваучери за храна, като окончателното преминаване само към електронни ваучери ще бъде от 1 юли 2024 г. По отношение на политиката по доходите в проекта на бюджета за 2023 г. е отразено увеличението на размера на минималната работна заплата от 1 януари 2023 г. – от 710 лв. на 780 лв., като ефектите от размера на прогнозната минимална работна заплата за 2024 г. и 2025 г. са разчетени в индикативен размер, в съответствие с чл. 244 от Кодекса на труда, като 50 % от прогнозната средна заплата в съответната година. За предучилищното и училищното образование за 2023 г. са осигурени допълнително 558,6 млн. лв., в т.ч. 465,0 млн. лв. за предвиденото нарастване на средствата за делегираните дейности в образованието във връзка с продължаване на политиката за увеличение на заплатите на педагогическите специалисти за достигане на средна работна заплата не по-малко от 125 на сто от средната работна заплата за страната през 2023 г. (считано от 01.01.2023 г.). Осигурени са в целогодишен размер за 2023 г. и следващите години средства в резултат от направени увеличения на разходите за персонал през 2022 г. на отделни разпоредители с бюджет. Предвидено е увеличение на разходите за персонал с 10% за структурите, които не са получили такова увеличение през 2022 г и 15% за структурите в общинската администрация. За 2023 г. е разчетено увеличение на средствата за заплати и възнаграждения на персонала за изборните длъжности и за заетите в системата на съдебната власт, за които законодателно е регламентиран механизъм за формиране на възнагражденията. Осигурени са в целогодишен размер за 2023 г. и следващите години средства в резултат от направени увеличения на разходите за персонал през 2022 г. на отделни разпоредители с бюджет. Предвидено е и увеличение на основните възнаграждения в структурите на Главна дирекция „Изпълнение на наказанията“ и Главна дирекция „Охрана“ към Министерството на правосъдието, като към вече осигурените 125 лв. през 2022 г., от 01.08.2023 г. са разчетени допълнителни 175 лв. в бюджета на министерството за 2023 г. Социална политика. По бюджета на Министерството на труда и социалната политика за 2023 г. за помощи и обезщетения са предвидени допълнителни разходи на база оценка на изпълнението за 2022 г. в размер на: 111,1 млн. лв. във връзка с определения нов размер на линията на бедност за 2023 г. от 504 лв. при определяне на финансовата подкрепа по Закона за хората с увреждания; 131,0 млн. лв. по Механизма лична помощ по Закона за личната помощ (ЗЛП), като е отчетен достигнатият обхват на ползвателите и личните асистенти, както и ефектът за възнагражденията на асистентите от промяната на МРЗ от 710 на 780 лв., считано от 1 януари 2023 г.; 50,1 млн. лв., като е отчетено поетапното нарастване на индивидуалните коефициенти на месечните помощи по Закона за социално подпомагане, като се отчита преминаването от сега действащия механизъм към обвързването на месечните социални помощи с линията на бедност, както и определения нов размер от 504 лв. на линията на бедност за 2023 г.; 30,0 млн. лв. по Закона за семейни помощи за деца (ЗСПД) за обезпечаване в целогодишен размер на увеличението от 01.04.2022 г. на доходния критерий от 410 лв. на 510 лв. за месечните семейни помощи за отглеждане на дете до завършване на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст (чл. 7 от ЗСПД), както и диференцираното увеличаване на размера на този вид помощи; 2,5 млн. лв. за възнаграждения за професионалните приемни семейства по Закона за закрила на детето (ЗЗД) от промяната в размера на МРЗ от 710 на 780 лв., считано от 1 януари 2023 г.; 31,2 млн. лв. във връзка с въведената нова еднократна помощ за учениците от втори, трети, четвърти и пети клас без доходен тест, независимо от вида на училището по Закона за семейни помощи за деца за първия срок на учебната 2023/2024 г. По бюджета на държавното обществено осигуряване за 2023 г. са предвидени 34,8 млн. лв. за увеличение на паричното обезщетение за отглеждане на дете до 2-годишна възраст от 710 лв. на 780 лв., считано от 1 януари 2023 г. Пенсионната политика се базира на допусканията за осъвременяване на всички размери на пенсиите съгласно действащото законодателство с 12 на сто за 2023 г., като в резултат на това за 2023 г. разходите за пенсии по бюджета на ДОО нарастват с 3 657,4 млн. лв. спрямо закона за 2022 г. През 2024 г. и 2025 г. тези ръстовете спрямо предходната година са съответно 2 145,9 млн. лв. и 1 812,3 млн. лв. В областта за образованието са предвидени средства, както следва: 37,9 млн. лв. за саниране, ремонт и обзавеждане на студентски общежития 80,0 млн. лв. за изграждане, пристрояване, надстрояване и реконструкция на детски ясли, детски градини и училища, в т.ч. дофинансиране на ремонт на училищата по Оперативна програма „Региони в растеж“ 45,0 млн. лв. за повишаване на интереса и увеличаване на извънкласните дейности, гарантирани за всеки ученик; допълнителна подкрепа за спорт, отдих и култура за осигуряване на широк достъп до тях и при изявени високи постижения 5,0 млн. лв. за изграждане на нови и ремонт на съществуващи спортни площадки в училищата 20,0 млн. лв. за компенсиране на разходите за отглеждане и обучение на деца, които не са приети поради липса на места в държавни и общински детски ясли и градини и училища за предучилищно образование 16,0 млн. лв. за финансиране за увеличение на възнагражденията на лицата от академичния състав в държавните висши училища от 1 август 2023 г. В областта на здравеопазването продължават усилията за подобряване на профилактиката, превенцията на здравето, с цел гарантиране на качествени и ефективни здравни грижи. По бюджета на НЗОК за 2023 г. са предвидени допълнително над 900 млн. лв. за подобряване на достъпа и осигуряване на здравните потребности на населението. В областта на спорта и младежките дейности са предвидени 10 млн. лв. за реализиране на национална програма за споделено финансиране на инвестиционни спортни проекти. В областта на културата и изкуствата са предвидени 30 млн. лв. за реализиране на творчески проекти в областта на културата на проектен принцип. Разходите за отбрана за 2023 г. възлизат на 1,88 % от БВП (с 0,03 % повече от референтния процент от 1,85 % от БВП), като през 2024 г. достигат до 2% от БВП съобразено референтните разходи по „Националния план за повишаване на разходите за отбрана на 2 на сто от БВП на Република България до 2024 г.“, одобрен с РМС № 3/2018 година. Осигурени са средства за поддържане и развитие на националните отбранителни способности и способностите, свързани с колективната отбрана, в т.ч. средства за изпълнение на одобрените от Народното събрание инвестиционни проекти за модернизация на Българската армия. По отношение на средствата от ЕС стойността на приходите е съобразена с профила на плащанията към одобрения Национален план за възстановяване и устойчивост (НПВУ) при допускане, че има забавяне в изпълнението на дейностите, съответно в постигането на заложените в Решението за изпълнение на Плана етапи и цели. Поради тази причина вторият транш (първи за тази година) в размер на 1,416 млрд. лв. се залага да бъде получен в края на 2023 г., а третият - да бъде отложен за 2024 г. Срещу втория транш трябва да бъдат отчетени 66 етапи и цели до края на м. септември 2023 г., в т.ч. и законодателни промени. прочети още

Източник: fakti.bg

назад към списъка с новини

Top