Българската компания зад платформата "Истински мед" и инициативата "Осинови кошер" "Бии Смарт Текнолоджис" излиза от пределите на родината и се разраства в Румъния. С усилена работа през последните няколко месеца българското дружество, което се търгува на пазара BEAM на Българската фондова борса, вече печели първите си клиенти в северната ни съседка.
Компанията направи първите си стъпки в тази посока още в края на миналата година със сформирането на локален екип и първите директни продажби с пчелари. Тя обяснява избора за експанзия в Румъния със
сходните икономически и социални условия, по-лесната и бърза дистрибуция, липсата на ясно изразена конкуренция, мащабите на пазара и факта, че страната е сред най-големите производители на пчелен мед в Европа".
Основана през 2015 г., "Бии Смарт Текнолоджис" се занимава с технологични и бизнес иновации в пчеларството. Тя разработва авангардни методи за дистанционно следене на кошери, но и нестандартни бизнес модели за търговия с пчелни продукти.
Нейно е например "умното" устройство BeeBot компютър, който се поставя в кошера и следи за важни показатели като температура, влажност и звук. Благодарение на него пчеларите разполагат с полезни данни за състоянието на пчелните семейства, а при проблем с екосистемата да реагират своевременно.
А чрез платформата си "Истински мед" компанията предлага услугата "Осинови кошер", даваща възможност на човек да инвестира на абонаментен принцип в нечие производство. В замяна на това пък редовно получава мед от въпросния кошер.
Компанията дебютира на пазара BEAM на БФБ през лятото на миналата година и набра 1.2 милиона лева, които да стимулират експанзията на дружеството на европейския пазар.
Експанзията в Румъния
Компанията стартира в Румъния с договори с девет пчеларства и местен екип от трима души с профил маркетинг, обслужване на клиенти и бизнес развитие.
Официалното стартиране на платформата бeше през декември с пускането на локален уебсайт и профили в социалните мрежи.
Оттогава насам компанията отбелязва сериозен интерес от местната публика достигане до близо 250 000 човека, от които близо 10 000 са посетили онлайн магазина.
Генерирането на първите абонаменти и поръчки ни позволи да адаптираме и усъвършенстваме своята услуга за местните потребители", коментира компанията.
Компанията успя да привлече и първите си две компании към програмата "Осинови кошер" HiPP Румъния и Nestle Румъния.
За първото тримесечие освен това успяхме да изградим нужната мрежа от пчелари, дистрибутори и логистични партньори. Това ще ни позволи да се фокусираме върху усилване на бранда и търговска дейност в посока увеличаване на клиентската ни база през второто тримесечие на годината", коментират от компанията.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини