Tesla Inc заяви, че планира да разшири използването на по-евтини батерии, базирани на желязо. Компанията планира да ги използва в своя електрически камион Semi и в по-достъпните електрически превозни средства.
Главният изпълнителен директор Илон Мъск се застъпи за технологията за батерии с литиево-железен фосфат (LFP), доминирана от китайски доставчици, като каза през март, че "по-голямата част от тежката работа за електрификация ще бъдат базирани на клетки с желязо".
Но за китайските доставчици би било предизвикателство да строят фабрики за батерии в Съединените щати поради политическото напрежение между двете държави.
Най-големият производител на електрически автомобили в света написа в своя документ за "Главен план, част 3", публикуван в сряда, че ще използва LFP батерии за тежки електрически камиони с "къс обхват", които нарича "Полулеки", без да предоставя подробности, например дата за пускане на пазара.
Tesla миналия декември започна да доставя своите електрически камиони Semi с по-дълъг пробег от 500 мили с едно зареждане и които използват батерии на базата на никел. Tesla по-рано каза, че ще пусне и версия с пробег от 300 мили.
Автомобилният производител каза, че предложените от него малки електрически превозни средства ще използват LFP батерии с капацитет от 53 киловатчаса (kWh), срещу 75 kWh за Model Y и Model 3.
Tesla заяви миналия месец, че ще намали наполовина разходите за сглобяване на бъдещите поколения автомобили, които ще се произвеждат в нейните фабрики в Мексико и на други места.
Компанията каза, че ще използва LFP батерии в своите автомобили със среден размер, Model 3 и Model Y, без да посочва кога ще започне да го прави.
В момента Tesla използва базирани на никел батерии за повечето от своите автомобили Model 3 и Model Y, продавани в Съединените щати.
Мъск и други привърженици на LFP посочиха изобилието и по-ниските цени на желязото като ключов фактор, надделяващ над недостатъците, които възпрепятстват приемането на LFP клетки в световен мащаб. Те са по-големи и по-тежки и обикновено съхраняват по-малко енергия от базираните на никел клетки, което осигурява по-малък пробег.
LFP клетките представляват и по-малък риск от пожар, отколкото базираните на никел.
В момента Tesla доставя LFP батерии от китайската Contemporary Amperex Technology Co, която няма фабрика в Съединените щати. Южнокорейският доставчик на Tesla, LG Energy Solution, заяви, че планира да произвежда LFP батерии в предложената от него фабрика в Аризона.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини