Новини:
Ефектът на Верлинде: защо гравитацията може да не е това, което изглеж... | Продават 13 имота, отнети в полза на държава чрез съдебни решения... | България с нова кадастрално-административна и информационна система... | Потребителите на X преминават към Bluesky – какво е това и кой го прит... | Цената на петрола расте след ескалацията между Русия и Украйна... | ГЕРБ иска лидерски преговори с ПП-ДБ само за кабинет. Борисов отказва... | Apple тихомълком е оборудвала новите модели MacBook Pro с дисплеи с кв... | Дванайсетте най-продавани процесора в Amazon са на AMD – червеният еки... | Нова ядрена доктрина. Путин разшири правилата за използване на ядрени ... | Мислещият AI модел OpenAI o1 получи 83 точки на олимпиада по математик... | Институт GATE работи по проект за цифров двойник на София... | Вече можете да говорите с ChatGPT в уеб-версията на услугата – там се ... | Илон Мъск влезе в историята с над 200 милиона абонати в X... | Невронните мрежи в Yandex Browser за шест месеца предотвратиха повече ... | DeepCool пусна нови течни охладители за РС | Криптопазарът наближава фазата на „еуфория“: какво да очакваме?... | Свободен софтуер оценява добива на енергия от фотоволтаиците... | В САЩ тестваха първия в света хибрид между турбовентилаторен и турборе... | От смарт очилата Ray-Ban Meta са продадени 1 милион броя и това е само... | "Да, България" внесе сигнал в ДАНС за незаконното консулство на Русия ... | ПП-ДБ оттеглят номинацията си за председател на Народното събрание... | Радев отново сезира КС, за да си върне служебния кабинет... | Основните партньори на Nvidia отричат да има ​​проблеми с прегряване н... | "Тормоз". Костадин Костадинов е санкциониран за реч на омразата срещу ... | Colorful представи iGame Shadow DDR5 памет със скорости до 8000 MT/s и... | Президентът на SpaceX: Starship ще генерира повече приходи от Starlink... | С инжекция от €2 млн. българската Cloud Office атакува Гърция... | „Не за настолните компютри“: Intel не планира 3D V-Cache в процесорите... | Гръцката PPC ще изгражда газови централи в Румъния... | CrystalDiskMark 8.0.6 | Чистачката за мотоциклетна каска | Нов свръхпроводник със „златно покритие“ може да стабилизира квантовит... | Как простата математика защитава интернет?... | Вдъхновен от България Hyatt планира мащабна експанзия на Балканите... | Почина архитектът, проектирал станция на Софийското метро... | Криптопазарът наближава фазата на „еуфория“: какво да очакваме?... | Mistral AI представи голяма актуализация на Le Chat – новите функции с... | Учен твърди, че НАСА по невнимание може да е унищожила живота на Марс... | Богомил Николов: Проблемът на Черния петък са ловците за намаления... | Учени предупредиха човечеството за опасен астероид, който приближава З... | В бума на промоциите: Как да разпознаем фалшивите стоки?... | Instagram премества избрани сторита на ново място в профила... | Втори опит. Радев пак иска Конституционният съд да му върне правото да... | DU Meter 8.10 | ЕС с нови изисквания към Китай | Домашно кино с един клик: SkyShowTime | По-ниското ДДС за заведенията донесе повече печалба на държавата... | Google използва милиони Android смартфони, за да картографира йоносфер... | Над 30 е броят на къщите в София на цени над 3 млн. EUR... | Canon MAXIFY GX7040: Вашият доверен помощник за безпроблемен печат и п... |
ПРЕДЛАГА | СДЕЛКИ | ТЪРСИ | КЛИЕНТИ
  Склад 576м2 под наем 2356 EUR   |   Склад 64м2 под наем 741 EUR   |   Магазин 250м2 за продажба 1278 EUR   |   Склад 176м2 под наем 616 EUR   |   Магазин 55м2 под наем 1600 EUR   |   Магазин 163м2 под наем 3000 EUR   |   Склад 720м2 под наем5 EUR/м2   |   Склад 1058м2 под наем 3174 EUR   |   Магазин 3724м2 за продажба 232000 EUR   |   Склад 1707м2 под наем6 EUR/м2   |   Магазин 83м2 за продажба 320000 EUR   |   Склад 800м2 под наем 4400 EUR   |   Склад 205м2 под наем 1258 EUR   |   Склад 350м2 за продажба 650000 EUR   |   Склад 200м2 под наем 1022 EUR   |   Склад 900м2 под наем 2300 EUR   |   Склад 380м2 под наем 2045 EUR   |   Магазин 144м2 за продажба 360000 EUR   |   Магазин 118м2 за продажба 320000 EUR   |   Магазин 153м2 за продажба 210000 EUR   |   Склад 720м2 под наем 2210 EUR   |   Магазин 185м2 за продажба 390000 EUR   |   Търговски обект 100м2 под наем 1390 EUR   |   Склад 450м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 740м2 под наем 3405 EUR   |   Магазин 650м2 под наем 5200 EUR   |   Склад 972м2 под наем 2982 EUR   |   Склад 240м2 под наем 639 EUR   |   Склад 190м2 под наем 845 EUR   |   Склад 288м2 под наем 1325 EUR   |   Промишлена база 2320м2 за продажба 2750000 EUR   |   Склад 800м2 под наем 1790 EUR   |   Магазин 190м2 под наем 950 EUR   |   Търговски комплекс 420м2 под наем 2310 EUR   |   Магазин 57м2 за продажба 235000 EUR   |   Склад 222м2 под наем 1124 EUR   |   Склад 2174м2 под наем 5435 EUR   |   Склад 362м2 под наем 1110 EUR   |   Магазин 120м2 под наем 895 EUR   |   Склад 215м2 под наем 1370 EUR   |   Склад 730м2 под наем 3640 EUR   |   Склад 300м2 под наем 1790 EUR   |   Склад 756м2 под наем 3092 EUR   |   Склад 864м2 под наем2650 EUR/м2   |   Парцел 5002м2 за продажба 350000 EUR   |   Склад 640м2 под наем 2240 EUR   |   Магазин 126м2 за продажба 330000 EUR   |   Склад 114м2 под наем 350 EUR   |   Склад 432м2 под наем 1325 EUR   |   Склад 660м2 под наем 3700 EUR   |
  Купува парцел 10000 м2 Цена 60 - 150 EUR/м2   |   Купува магазин 200 - 500м2 Наем при запитване   |   Купува склад 800 - 1500м2 Цена при запитване   |   Купува склад 200 - 600м2 Цена 250000 EUR   |   Купува склад 450 - 800м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува парцел 2000 - 6000м2 Цена при запитване   |   Купува работен цех 1000 м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува магазин 60 - 120м2 Цена 350000 EUR   |   Купува магазин 20 - 300м2 Цена 500000 EUR   |   Купува склад 200 - 300м2 Цена при запитване   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува парцел 1500 - 5000м2 Цена 70 - 150 EUR   |   Купува склад 2000 - 3000м2 Наем при запитване   |   Купува магазин 180 - 350м2 Наем 3 - 5 EUR/м2   |   Купува склад 800 - 1500м2 Наем при запитване   |   Купува работен цех 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 400 - 600м2 Наем при запитване   |   Купува магазин 80 - 150м2 Наем при запитване   |   Купува склад 350 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува склад 500 - 2000м2 Цена при запитване   |   Купува склад 1300 - 2000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува бизнес площ 50 - 70м2 Цена при запитване   |   Купува склад 500 - 1000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува магазин 80 - 250м2 Наем при запитване   |

Да носиш Prada

Дата: 12.03.2023
Историята на големите марки, останали живи и жизнени в продължение на повече от век, винаги е наситена със събития и резки обрати. Сред тях е и Prada, създадена преди 110 години в Италия. Началото През 1913 г. Марио Прада отваря малък магазин за кожени изделия в Милано. Скоро към бизнеса се присъединява и неговият брат Мартино. Целта на двамата е да предлагат висококачествени чанти и куфари, които не всеки може да си позволи. Стратегията им се оказва успешна и марката бързо става популярна сред чужденците. Чантите се отличават със своя шикозен дизайн, който включва специални дървени дръжки, декорации, кристали и други елементи, взети от природата. По това време търговската марка се нарича Fratelli Prada, или Prada Brothers в английската версия. През 1919 г. компанията става официален доставчик на италианското кралско семейство. Именно поради това гербът на династия Савой присъства в логото на бранда. Така марката се превръща в символ на италианската аристокрация. По нов път Марио Прада вярвал, че жените трябва да се грижат за дома и не бива да работят, за да изкарват прехраната на фамилията. Затова жените от неговото семейство не били допускани до семейния бизнес. По ирония на съдбата обаче единственият син на Марио не се интересувал от нещата, с които бащата се занимавал, и така дъщеря му Луиз Прада наследява фамилния бизнес и го управлява почти двадесет години. Когато тя застава начело на компанията, марката получава модерното съкратено име Prada. Луиз предприема експанзия и разширява продажбите в Европа и Америка. Тя също залага на безупречното качество и изискания стил. Но постепенно търсенето на тези изделия започва да намалява, тъй като купувачите вече ги смятат за неудобни и непрактични. Този отлив на интереса вещае финансова криза и възможен колапс. Но…новата ера за Prada настъпва през 1979 г., когато Миуча Прада, предприемчивата внучка на основателя, точно навреме взема нещата в свои ръце. Тя проявява креативност и размах, модната къща започва да разширява своето влияние и да диктува тенденциите за новия сезон. Постига го с подкрепата на бизнесмена Патрицио Бертели, който ѝ помага да създаде успешната визия за развитието на бранда Prada. Двамата се запознават през 1977 г., десет години по-късно той официално става неин съпруг, като и досега двамата продължават да държат контрола над управлението на групата. Дързост Миуча разширява границите на марката и започва да произвежда дрехи и обувки. Тя дръзва да създаде ново направление в произвежданите продукти - дизайнерски дрехи под формата на конфекция. През 1989 г. Prada дебютира с първата колекция, проектирана в успокояващи цветове, като доминиращият цвят е черен. Линията е проста и елегантна. Веднага след пускането на тази колекция Prada печели фенове, които обожават елегантността и лаконизма в противовес на общия кич. Благодарение на тази си смелост Prada придобива известност и като марка за шикозни дизайнерски дрехи. Брандът обаче продължава да се придържа към традицията да предлага стоки, които "не всеки може да си позволи". Затова и създават отделна младежка марка - Miu Miu, име, производно на името на основния двигател в дизайнерските решения Miuccia. Това се оказва печеливш ход, тъй като с появата си през 1992 г. новата марка привлича вниманието на младите хора с използваните ярки цветове. Разширяването на гамата от продукти продължава със слънчеви очила, бельо, аксесоари, парфюми и дори телефони. Появява се мъжката линия в спортно-ежедневен стил. На прага на XXI век В началото на 2000 г. са придобити марките Azzedine Alaia и Car Shoe. През 2002 г. в Москва е открит първият бутик. По това време в света има 160 магазина на модната къща. Компанията отделя средства за изграждането на огромна сграда в Сеул. През 2009 г. е издадена обемна книга за историята на Prada. Миуча казва, че винаги са търсили нещо ново и провокиращо и тази книга разказва за този път. Скоро излиза линия от чанти, изработени от екологични материали с абстрактни геометрични и флорални орнаменти. През 2010 г. стартира проектът Country of Origin, в рамките на който са пуснати четири напълно различни колекции: шотландска, перуанска, японска и индийска. Всяка включва тъкани и детайли, специфични за конкретната страна. Това е последвано през 2011 г. от лимитиран набор от цветни пътни чанти и коледни ключодържатели под формата на животни, облечени в стилни тоалети. Същата година излиза екстравагантна колекция от дамски обувки. Популярността на марката се доказва и от факта, че известни холивудски актьори вземан участие в мъжкото шоу на есенно-зимната колекция. През 2012 г. на компанията е възложено да разработи униформа за италианския отбор по ветроходство за следващите олимпийски игри. През 2014 г. парижки бутик започва да предлага на клиентите да проектират обувките на мечтите си. Клиентът сам избра модела, цвета, материала, декора и дори нюанса на подметката, а инициалите му са разположени непосредствено под подписа на модната къща. През 2014-а Миуча Прада напуска поста президент на компанията, но остава творчески директор на Prada. През 2020 г. обаче тя започва да усеща нужда от прилив на нова креативност и кани белгийския дизайнер Раф Симънс, за да съвместява заедно с нея позицията творчески директор. Този ход се определя като смел опит две големи звезди да споделят властта на върха. Филмово присъствие Явната връзка на Prada с филмовото изкуство започна със създаването на костюм за Ромео, чиято роля във филма "Ромео и Жулиета" (1996) е изиграна от Леонардо ди Каприо. През 2006 г. излиза филмът "Дяволът носи Прада", в основата е едноименният бестселър на Лорън Уайзбъргър, умело пресъздаден от режисьора Дейвид Франкъл с участието на Мерил Стрийп и Ан Хатауей в главните роли. Филмът носи огромна популярност на бранда. Друг значим проект е създаването на костюми за филма "Великият Гетсби". Като част от това сътрудничество са подготвени 40 тоалета. Миуча казва, че е търсила вдъхновение не само в произведенията на Фицджералд, но и в стари колекции. После костюмите са изложени в бутик в Ню Йорк. През 2014 г. компанията получава предложение за производство на комплект куфари за филма The Grand Budapest Hotel. Възход, но не само През 2007 г. заедно с LG представя мобилен телефон. Устройството дори получава няколко престижни награди. Малко по-късно е пуснат друг модел… Но марката има и не едно изпитания. Така например през февруари 2015 г. в The New York Times е публикуван репортаж за използването на щраусова кожа от луксозни модни марки и бруталните методи за добиване на тази суровина. Твърденията се основават на продължило с месеци разследване, в което и Prada се оказва сред от ключовите брандове в модата, търгуващи с продукти, направени от щраусова кожа. Компанията не изчака скандалът просто да се забрави, а обяви, че от 2020 г. животинска кожа няма да бъде употребявана в дизайна на новите продукти: "Фокусирането върху иновативни материали ще позволи на бранда да проучи нови граници на креативния дизайн, като същевременно задоволи търсенето на етични продукти". Светът се променя, бизнесът - също, но Prada остава законодател на модата за хора със стил, които обичат лукса и елегантността. Компанията произвежда широк диапазон от модни стоки и всичко това благодарение на неподражаемата Миуча Прада и острия бизнес нюх на нейния партньор в бизнеса и живота Патрицио Бертели. Под тяхно ръководство Prada се позиционира като една от емблематичните марки и най-известните модни къщи на нашето време. Скок през кризата Луксозната марка успя да намери верния подход и премина през пандемията без срив. И дори отчита сериозен финансов ръст - през първата половина на 2022 г. нетните продажби са се увеличили с 22% в сравнение със същия период на предходната година и достигат 1,9 млрд. евро. Според Прада Груп добрият резултат се дължи на добрата формула: Предлагане на нови и емблематични продукти с ясна идентичност, което води до много добро представяне във всички продуктови категории. Във времена на голяма трансформация често големите компании губят своята гъвкавост. Но и на 110 модната икона Prada пази своето достолепие. Съпрузите Патрицио Бертели и Миуча Прада Снимка Fondazione Prada Миуча Прада за минимализма и смелите ходове Миуча Прадазащитава докторат по политология и се изявява като страстна привърженичка на Италианската комунистическа партия. Тя помага на майка си Луиза в модния бизнес и през 70-те прави успешен опит с изработката на дизайна на удобни, практични и модерни чантички от иновативниматерии. Големият успех на модна къща Prada настъпва, когато тя среща Патрицио Бертели, упорития тоскански производител на кожени изделия, който има собствена фабрика. В крайна сметка той става неин съпруг и поема в свои ръце мениджмънта, финансите и маркетинга. Бертели се изявява като предприемач с широк хоризонт на вижданията и затова е непоколебим, че растежът минава през придобивания така атрактивни марки като "Жил Зандер”, "Хелмут Ланг”, "Библос”, сериозен дял от "Фенди” стават част от групата. Бертели насочва семейния кораб към глобални цели, например китайския пазар. "Ако не бях го срещнала, вероятно щях да се откажа, или поне нямаше да съм способна да направя това, което днес вече е факт. Най-вероятно все още е щях да се занимавам с чанти и раници”. Тя си дава сметка, че той я подтиква към много от смелите ходове например да правят обувки, да предложат собствена мъжка линия. През 2005 г. холдингът Prada увеличава рязко инвестициите си в Китай. Един от постулатите на Миуча Прада: "Обичам модата, но тя трябва да си знае мястото, а не да управлява живота ни. Модата е прекрасна част от битието ни, всичко обаче трябва да се прави за удоволствие”. Редица модни експерти признават заслугата на Миуча Прада към създаването и развитието на минимализма в модата, но пък тя има несъгласия да я причисляват към минималистите. Уверява, че при нея по-скоро водещ е стремежът й да създава облекла, които са женствени и съобразени с индивидуалността. Нейните творения гарантират на клиентите нов тип "разкош” и разновидност на лукса, като се избягват клишираните форми и знаци на богатството и разточителството. Една жена може да изглежда добре, луксозно и разкошно без непременно да е отрупана в злато и диаманти, без прескъпи материи, позлата и всевъзможен блясък. Сдържаността, лекотата, стилната строгост стават присъщи на лукса тип Prada. До много от оригиналните си идеи Миуча достига, водена от своето шесто чувство. Може би й помага липсата на дизайнерско образование, което някои биха сочили и като основен недостатък. За Миуча Прада обаче се твърди, че тя има способност да предсказва бъдещето на модата и да лансира сеизмични тенденции, които вълнуват индустрията с впечатляващи и дълготрайни ефекти. Текстът е част от бр. 112 на сп. "Икономика". Публикува се в Economic.bg по силата на партньорско споразумение между двете медии. прочети още

Източник: economic.bg

назад към списъка с новини

Top