Столицата на Южна Корея се сблъсква със сложен проблем: как да осигури безопасността на електрическите превозни средства, като същевременно сведе до минимум ограниченията за използването им. В отговор на неотдавнашния пожар в подземен паркинг, в който участва Mercedes-Benz EQE, Сеул предлага нови разпоредби, които ще ограничат нивата на зареждане на батериите на електромобилите.
Предложените правила, които включват забрана за влизане в подземни паркинги на електромобили със заредени над 90% батерии и налагане на ограничение за зареждане от 80% в целия град, целят да намалят риска от пожари. Тези мерки обаче предизвикаха сериозни дебати и противопоставяне от страна на експерти и собственици на електромобили.
Критиците твърдят, че няма научни доказателства, които да свързват по-високите нива на зареждане на батериите с повишен риск от пожари. Те изтъкват, че много пожари в електромобили са възникнали при различни обстоятелства, включително по време на шофиране или паркиране, което предполага, че фактори, различни от заряда на батерията, играят съществена роля.
Освен това предложените разпоредби биха могли да имат отрицателни последици за собствениците на електромобили. Ограничаването на нивата на зареждане на практика намалява полезния пробег на електромобилите, което ги прави по-малко удобни и практични за ежедневна употреба. Това би могло да възпрепятства приемането на електромобили, което е основна цел на много правителства.
Въпреки че намерението на правителството да гарантира безопасността на електромобилите е разбираемо, предложените правила може да са прекалено ограничителни и да доведат до непредвидени последици. Необходим е по-балансиран подход, който да отговаря на проблемите, свързани с безопасността, без да се налагат прекомерни тежести на собствениците на електромобили.
Едно от потенциалните решения е да се инвестира в подобрени системи за откриване и потушаване на пожари в подземните паркинги. Това би помогнало да се намалят рисковете, свързани с пожари в електромобилите, независимо от нивото на зареждане на батериите. В допълнение, обучението на собствениците на електромобили за правилните практики за зареждане и важността на поддръжката на техните превозни средства може да допринесе за цялостната безопасност.
В крайна сметка целта трябва да бъде създаването на безопасна и приветлива среда за собствениците на електромобили, като същевременно се сведе до минимум рискът от пожари.
прочети още
Източник:
fakti.bg
назад към списъка с новини