Срутването на моста в Балтимор може да доведе до най-голямото застрахователно изплащане в историята, заяви председателят на застрахователния гигант Lloyd’s of London. Анализаторите прогнозират, че застрахованите загуби от бедствието ще възлязат на милиарди долари.
Припомняме, че във вторник огромен товарен кораб се разби в моста "Франсис Скот кий" в американския град Балтимор.
Започваме да разгръщаме вече искове и очакваме те да са най-големите в историята на индустрията ", каза Брус Карнеги-Браун пред "Squawk Box Europe" пред CNBC.
Конкретната сума, която ще е необходима на застрахователите, за да покрият щетите от бедствието, все още не е ясна.
Веригите на доставките на много бизнеси ще бъдат прекъснати и това ще предизвика допълнителни искове", каза Брус.
Балтимор е 11-ото по големина пристанище в САЩ и най-натовареното в страната за внос и износ на автомобили и лекотоварни камиони. Операторите на веригата на доставки се борят да сведат до минимум въздействието върху търговията.
Анализаторите на Morningstar DBRS казаха в бележка от сряда, че застрахованите загуби могат да възлязат между 2 и 4 милиарда долара, в зависимост от продължителността на времето, през което пристанището е блокирано. Такава цифра би надхвърлила сегашната най-висока сума, която беше изплатена от преобръщането на круизния кораб Costa Concordia през 2012 г.
Различни застрахователни полици вероятно ще бъдат задействани при морска отговорност и каско, имущество, товари и прекъсване на бизнеса.
Въпреки огромните застраховани загуби очакваме те да останат управляеми за застрахователната индустрия, тъй като ще включват голям и диверсифициран пул от добре капитализирани застрахователи и презастрахователи", каза Морнингстар.
Сред най-застрашените от хаос след инцидента са автомобилните производители BMW, Mercedes и Volkswagen.
От BMW заявиха пред CNBC, че инцидентът няма да повлияе на доставките на материали за нейния завод в САЩ и че компанията е в контакт с логистичния си партньор относно вноса.
Volkswagen също зяви, че не очаква проблеми, защото пристанищните му операции са разположени откъм крайбрежната страна на моста. Mercedes отбеляза, че други входни пристанища, като Брунсуик, Джорджия, ще помогнат за облекчаване на натиска върху вноса.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини