Решението от вторник на датския корабен гигант Maersk да спре преминаването през Червено море и Аденския залив до второ нареждане предизвика хаос в търговията по цял свят. Изчисления показаха, че щетите могат да бъдат в размер на 225 млрд. долара.
Атаките в Червено море застрашават търговия за 225 млрд. долара
Една от първите компании, които предупредиха за възможни затруднения с доставките заради ситуацията в Червено море, е британският моден гигант Next. Предупреждението идва на фона на по-добрата прогноза от 5% за тази година след успешния празничен период, в който гигантът на High Street, който има около 460 магазина в Обединеното кралство и Ирландия, направи фурор от продажби.
Трудностите с достъпа до Суецкия канал, ако продължат, вероятно ще доведат до известно забавяне на доставките в началото на годината", каза търговецът на дребно в изявление този четвъртък, предава BBC.
Next не е първата компания, която предупреждава за проблеми при получаването на стоки и продукти.
Нападенията на бунтовниците хуси в Йемен срещу търговски плавателни съдове през последните седмици доведоха до решението на много фирми да избегнат един от най-натоварените морски пътища в света.
Групировката "Хути" обяви подкрепата си за "Хамас" и каза, че е насочена към атака на кораби, пътуващи за Израел, въпреки че не е ясно дали всички кораби, които са били атакувани, всъщност са пътували към Израел.
Но поради атаките и заплахата няколко компании за контейнерен транспорт оттогава са пренасочили корабите към много по-дългия маршрут около африканския нос Добра надежда и след това нагоре по западната страна на континента, което води до забавяне на корабоплаването.
Някои фирми предупредиха, че разходите за контейнери са се увеличили през последните две седмици поради прекъсването, предизвиквайки опасения, че цените в магазините може да се покачат още повече.
Но Next заяви, че планира "да поддържа нулева инфлация в продажните цени" спрямо миналата година поради разходите си на едро "в нашите собствени продукти, главно в резултат на намаляване на фабричните цени".
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини